23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Supermarkeder satser i stigende grad på vin

Lokale fødevarer, friskbagt brød og kvalitetskød har de seneste par år haft stor prioritet hos dagligvarekæderne, men nu er turen også kommet til vin.

En opgørelse fra konsulenthuset Icoco afslører, at salget af vin i det første halve år af 2015 overhalede kolonialvarer. Det skriver Jyllands-Posten.

Detailekspert Mette Skovgaard Frich fra Retail Institue Scandinavia siger, at danskerne hellere vil drikke vin frem for øl. Hun tilføjer, at alle kæder nu forsøger at markere sig endnu tydeligere på dette punkt.

Blandt andet har Dansk Supermarked-kæden Føtex udvidet sit vinsortiment. Kædedirektør for Føtex Mette Maix siger, at salg af vin bliver en vigtig konkurrencestrategi for kæden i fremtiden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|